2023'ün Yükselen İş Trendleri

2023'ün Yükselen İş Trendleri 2023'ün Yükselen İş Trendleri

Alışkanlıklar üretimden tüketime, çalışandan işverene kadar ticaretin ve iş dünyasının tüm dinamiklerinde değişiyor. Bu değişmeyle birlikte ortaya çıkan yeni uygulamaların bir kısmı başarısızlıkla sonuçlanırken bazıları trend hâline geliyor. Trend hâline gelen uygulamalar ise gelecekte standarda dönüşme potansiyeli taşıyor. Değişimi kaçırmak ve çağın gerisinde kalmak istemiyorsanız gelin, 2023’ün yükselen iş trendlerine yakından bakalım.

Kurumsal Sürdürülebilirlik

Sürdürülebilirlik aslında sadece 2023’ün değil, son birkaç yılın yükselen trendi. Çevresel duyarlılığın arttığı bu dönemlerde iş dünyasında da benimsenen kurumsal sürdürülebilirlik; ekonomi, çevre ve sosyallik temalarını içeriyor. Şirketler, bu temalar doğrultusunda uzun vadeli değerler yaratabilecek yeni stratejiler üretmeye başladı.

Kurumsal sürdürülebilirlik trendinde ekonomi temasında önemli olan yükselen kâr değil, etik değerlere aykırı davranmadan elde edilen kârdır. Çevre konusunda ise hem şirket içi hem de şirket dışı unsurların karbon ayak izi, plastik atık ve iklim değişikliği gibi konular düşünülerek şekillendirilmesi gerekiyor. Sosyallik başlığı altında da çalışan, müşteri ve genel olarak toplum memnuniyeti yer alıyor.

Hibrit ve Remote Çalışma

Dijital dönüşümün de bir parçası olduğunu söyleyebileceğimiz hibrit ve remote çalışma modelleri, 2023 yılında çok daha yaygın bir hâle geldi. Bilgisayar teknolojilerinin yeterli olduğu meslekler için gelecekte uzaktan çalışma dışında bir modelin geçerliliğinin kalmayacağı düşünülüyor.

Hibrit çalışmada personel, belirli günlerde şirkete geliyor. Remote çalışmak ise fiziksel bir şekilde bir araya gelmeyi gerektirmiyor. Bu durum, çalışanların sosyal hayatta çok daha rahat bir şekilde iletişim kurmasını sağlıyor. Ayrıca kendi konfor alanında çalışan personelin verimi de önemli ölçüde artıyor.

Hızlandırılmış Dijital Dönüşüm

Hızlandırılmış Dijital Dönüşüm


Dijital dönüşüm, bilgisayarların ofislere girmesinden sonra dönem dönem yükselişe geçen bir trend. Fakat 2023 yılında bu süreç çok daha kapsamlı bir hâle geldi. Çünkü son yıllarda ortaya çıkan ve günümüzde olgunlaşmış olan teknolojilerin kapsamlı olması bu duruma yol açıyor. Şirketler, dijital dönüşümde yapay zekâ (AI), sanal gerçeklik (VR), artırılmış gerçeklik (AR), bulut bilişim, nesnelerin interneti (IoT) ve blokzincir (blockchain) gibi teknolojilerin tümünden faydalanıyor.

Bu şekilde çok kollu bir dijital ağ ise şirketlerin daha hızlı bir dijital dönüşüm sürecine girmesini sağlıyor. Şirket içi uygulamalardan bilgisayar yazılımlarına, mobil uygulamalardan pazarlama unsurlarına kadar birçok alanda bu çok kanallı dijital dönüşümün faydası görülebiliyor.

Veriye Dayalı Stratejiler

İletişimin sanal dünyaya yerleşmesi ve sosyal medya, online alışveriş, dizi/film izleme gibi unsurlarla birlikte dijitale taşınanların sayısının artması, üretilen veriyi de devasa boyutlara çıkardı. Big Data (Büyük Veri) teknolojisiyle birlikte bu veriler, şirketler için çok verimli kaynaklara dönüştü.

KVKK (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu) kapsamında toplanarak işlenen veriler; ürün geliştirme, satış, reklam ve pazarlama konularında son derece faydalı. Kullanıcıların da rızasıyla saklanan bu verileri kullanarak strateji geliştiren şirketler, satışa dönüşme oranı yüksek olan pazarlama kampanyaları üretmekte daha başarılı oluyor.

Chatbot, ChatGPT ve Canlı Müşteri Hizmetleri

Müşterilerin en büyük korkularından biri, ürün veya hizmet aldıkları firmalardan satış sonrası destek alamamak. Bu alışveriş yapma konusundaki tercihleri doğrudan etkileyen bir detay. E-ticaretin zirveye çıktığı bu dönemlerde ise tüketiciler, karşılarında iletişim kurabilecekleri bir insan göremeyince şüpheci davranabiliyor. İşte bu noktada, chatbot ve canlı müşteri hizmetleri devreye giriyor.

Geleneksel olarak telefon hatları ve e-posta kanalları hâlâ kullanılıyor. Fakat telefondaki müşteri temsilcisine bağlanmak veya e-posta üzerinden cevap almak bir süreç gerektiriyor. Anlık müşteri desteği için ise standart hâline gelmiş sorulara verebileceği cevapları öğrenen chatbotlar kullanılıyor.

Chatbotların cevap veremediği noktada canlı müşteri temsilcisi sohbete bağlanıyor ve anlık mesajlaşma ile sorunu çözüyor. Bu trend, müşteri memnuniyetini en çok artıran uygulamalardan biri olarak öne çıkıyor.

Son dönemlerin yükselen trendi ChatGPT’den de bu süreçte faydalanılıyor. ChatGPT ile desteklenen chatbotlar daha hızlı ve tutarlı cevaplar vererek müşterilerin sorunlarının çözülmesine yardımcı oluyor. Yapay zekâ destekli bir sohbet asistanı olan ChatGPT, sahip olduğu veriler sayesinde kullanıcıya, karşısında gerçek bir insan varmış hissi veriyor. Bu da müşterilerin güven duymasını sağlıyor.

Çalışan Deneyimini İyileştirme

Çalışan Deneyimini İyileştirme


Geleneksel olarak çalışma şartları işverenler tarafından belirlenir. Ama günümüzde bu algı biraz değişti ve artık şirketler, çalışanların en iyi şartlarda çalışmasını garanti ederek iş ilanı paylaşıyor. Ekstra yan haklar, sosyal aktivite imkânları, özel durumlara göre dizayn edilen izin gibi uygulamalar bulunmasına çalışanlar çok dikkat ediyor.

Çalışma saatleri artık personelin müsaitliğine göre esnetiliyor. Ofis ortamındaki çalışmalar için serbest kıyafet günü yapılıyor ve işe evcil hayvanla gelmeye müsaade ediliyor. Hibrit çalışma sistemindeki şirketler ise personelin istediği günlerde işe gelmesine izin veriyor. Uzaktan çalışanlar için de gıda desteği ve elektrik, internet gibi iş için kullanılan kaynaklara yönelik fatura desteği sağlanıyor.

Çalışan deneyimini iyileştirmeye yönelik bu trendler, personelin yüksek performans göstermesini doğrudan etkiliyor. Çünkü çalışanlar, mesai saatleri içinde bile sosyal hayatlarına devam edebiliyorlar.

Yeni Nesil Tedarik Zinciri Modelleri

Yeni Nesil Tedarik Zinciri Modelleri


2023’ün yükselen iş trendlerinden biri de daha güvenli bir tedarik zinciri yönetimi modeline geçmek. Pandemi döneminde olumsuz etkilenen ekonomik durum ve sonrasında bu olumsuz etkilerin devam etmesi, tedarik zincirindeki nakit akışını kesintiye uğrattı. Buna bağlı olarak da yeni nesil tedarik modelleri ortaya çıktı.

Bu modeller; satıcıya vade beklemeden tahsilat, alıcıya ise taksitler hâlinde ödeme yapma gibi imkânlar sunarak tarafların nakit akışını kolaylaştırıyor. Ayrıca olası bir anlaşmazlığa tedbir olarak alternatif tedarikçiler de her zaman hazırda bekliyor. Öne çıkan modellerin başında ise TokenFlex İş Ortağı Tedarik Platformu geliyor.

TokenFlex İş Ortağı Tedarik Platformu; özellikle restoran, kafe, büfe ve market gibi işletmelerin tedarik sürecindeki problemler için çözüm üretiyor. TokenFlex üye iş yerlerinin ihtiyaç duydukları malzemeleri indirimli olarak alabilecekleri, TokenFlex alacaklarını ise vadesini beklemeden kullanabilecekleri bir online platform. İşletmeler platform üzerinden online tedarik imkânı ile süreçleri kolaylaştırırken bir yandan da alacaklarını hemen kullanarak kesintisiz nakit akışı sağlayabiliyorlar.

Siz de yeni nesil bir tedarik modeli olan İş Ortağı Tedarik Platformu’na geçiş yaparak tüm bu avantajlardan faydalanabilirsiniz. Üyelik talebinizi, işletme bilgileriniz ile birlikte musteri@tokenflex.com.tr mail adresine göndermeniz yeterli.

TokenFlex Uzman Yazarları

Yazar Avatarı

TokenFlex, Türkiye'nin ilk tamamen dijital yemek kartı olarak 2022 yılında Koç Holding iştiraki Token Finansal Teknolojiler tarafından geliştirilmiştir. TokenFlex uzman yazarları, işletme sahipleri, girişimciler, insan kaynakları yöneticileri ve her zaman yeniyi yakalamak isteyen bütün kurumsal liderler için uzmanlıklarını kullanarak en doğru ve en güncel bilgileri derler. Gıda sektörü, vergi mevzuatı, işletme yönetimi, insan kaynakları, finansal yönetim, pazarlama ve çevresel sürdürülebilirlik gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.