Restoranlar İçin Etkili Pazarlama Tüyoları

Restoranlar İçin Etkili Pazarlama Tüyoları Restoranlar İçin Etkili Pazarlama Tüyoları

Beslenme en temel ihtiyaç olduğu için gıda sektörü oldukça büyüktür. Bu nedenle restoranlar arasında da zorlu bir rekabet yaşanır. Zorlu rekabet ortamında rakiplerin önüne geçebilmek ise ancak etkili pazarlama stratejileri ile mümkündür. Hizmet kalitesi, hijyen, lezzet, fiyat gibi unsurlar rekabet gücünü artırır; fakat bu iyi özellikleri öne çıkarmak gerekir.

Etkili restoran pazarlama stratejileriyle işletmenizin rekabet gücünü artırabilirsiniz. Bu da satışlarınızı olumlu yönde etkiler. Peki, düşük maliyetli pazarlama stratejileriyle restoran satışları nasıl artırılır? Sizin için bu soruya cevap niteliğinde öneriler hazırladık.

Sosyal Medyayı Aktif Kullanın

Herhangi bir işletmenin pazarlaması söz konusu olduğunda akla ilk gelen kanallardan biri sosyal medya olur. Aynı şekilde restoran pazarlama teknikleri arasında da ilk sıralarda sosyal medyayı aktif kullanmak yer alır. Bu noktada restoranların birçok sektöre göre daha avantajlı olduğunu da söyleyebiliriz.

Sosyal medya, müşteri çekmek için oldukça zengin bir kanaldır. Restoranınıza ait sosyal medya hesabını aktif kullanarak etkileşimleri satışa çevirebilirsiniz. Tüm kanallarda aktif olmakla birlikte ağırlık vereceğiniz sosyal ağı müşteri kitlenize göre seçmelisiniz. Bu süreçte profesyonellerden destek almanızda da fayda var.

Google’da Görünür Olun

Google'da Görünür Olun


Potansiyel müşterileriniz sadece restoranınızın önünden geçenler değildir. Google’da restoranlarla ilgili araştırma yapan hemen herkes potansiyel müşteriniz olabilir. Özellikle lokasyon bazlı aramalarda restoranınız Google sonuçlarında çıkabilir. Restoranınız için bir Google İşletme Profili açarak görünürlüğü artırabilirsiniz.

Google İşletme Profili; restoranınızın web sitesini, telefon numarasını, adresini, harita konumunu, görsellerini ve kullanıcı yorumlarını içerir. Bu bilgilerin varlığı, restoranınızı internette gören potansiyel müşterilerinize net fikirler verir. Ayrıca iletişim kurma, rezervasyon yaptırma ve restoranın yerini bulma konusunda da kolaylık sağlar.

Restorana Ait Bir Web Sitesi Açın

Web sitesi, restoranınızın daha kurumsal ve güvenilir görünmesini sağlar. İnternet aramalarında doğrudan restoranınıza ait bir web sitesinin çıkması, müşterileriniz tarafından daha çok tercih edilmenizi sağlayabilir. Potansiyel müşterilerin, restoran hakkında bilgi edinmek ve iletişim kurmak için en çok güvenebileceği kaynak da web siteniz olur.

Web sitenizi farklı amaçlar için kullanarak da pazarlama stratejinizi güçlendirebilirsiniz. Bunlardan biri, yeni nesil dijital menülerdir. Web siteniz olduğu takdirde dijital menü sunmak için farklı siteler ve kanallar kullanmak zorunda kalmazsınız. Buna ek olarak bülten kaydı alabilir ve web sitesini e-posta pazarlaması için kullanabilirsiniz. Ayrıca site üzerinden sunacağınız memnuniyet anketleriye müşteri ve çalışan deneyimini de iyileştirebilirsiniz.

Influencer ve Bloggerlar ile İletişim Kurun

En etkili restoran pazarlama yöntemleri arasında, toplulukların güvendiği kişilerin önerileri de vardır. Influencer ve bloggerlar, internet dünyasının ünlü isimleridir. Bu isimler, verdikleri önerilerle takipçilerini harekete geçirebilirler. Bu nedenle de birçok marka tarafından pazarlama kanalı olarak tercih edilirler.

Restoranınıza davet ettiğiniz bir influencerın fotoğraf ve video çekerek sosyal medyada payaşması, restoranınızın tanıtımına katkı sağlar. Aynı şekilde bloggerlar da bir restoran tanıtım yazısı yazarak deneyimlerini okurlarına aktarabilir.

Müşterilerinizi Reklamcılara Dönüştürün

Müşterilerinizi Reklamcılara Dönüştürün


En sevilen restoran reklam fikirlerinden biri, mevcut müşterileri reklamcılara dönüştürmektir. Çünkü bu bütçe gerektirmeyen bir reklam yöntemidir. Hatta reklamınızı yapan kişiler müşterileriniz olduğu için kazancınızdan feragat etmeniz de gerekmez. Peki, müşterilerinizin reklamınızı yapmasını nasıl sağlayabilirsiniz?

Bunun için popüler restoran trendlerini takip etmelisiniz. Örneğin konsept restoranlar oldukça revaçta. Siz de restoranınızı bir konsepte göre dizayn edebilirsiniz. Bunun alternatifi olarak restoranınızda dikkat çekici bir fotoğraf köşesi oluşturabilirsiniz. Böylece müşterileriniz fotoğraf çekip sosyal medyada paylaşır ve otomatik olarak reklamınızı yapar.

Sosyal medyada doğal bir şekilde reklamınızın yapılmasını sağlayacak bir diğer unsur da sunumdur. Yemek, tatlı ve içecekleri servis ederken göz alıcı sunum tarzları uygulayın. Göze hoş görünen bir yiyecek servis ettiğinizde müşteriniz yemeye başlamadan önce mutlaka fotoğrafını çekecektir. Ayrıca tatlı ikramlarla da adınızdan söz ettirebilirsiniz.

Etkinlikler Düzenleyin

Pazarlama stratejilerinizin çok fazla reklam kokması, potansiyel müşterilerinizin hoşuna gitmeyebilir. Bu nedenle başlıca amacın satış yapmak olmadığı bir yol izlemelisiniz. Buna imkân veren seçeneklerden biri ise etkinlikler düzenlemek.

Restoranınızda workshop, söyleşi, oyun gibi keyifli etkinlikler düzenleyebilir ve konseptinize uygun konuklar ağırlayabilirsiniz. İnsanlar yemek yeme zorunluluğu hissetmeyeceği için etkinliğe katılım gösterir ve bu sayede restoranınızı daha yakından tanır. Bazı katılımcılar etkinlik sırasında müşteriye dönüşebilirken bazıları da daha sonra gelmek için restoranınızı hafızasına kaydeder.

Online Sipariş Alın

Online yemek siparişi vermek, birçok tüketici tarafından alışkanlık hâline gelmiş durumda. Özellikle pandemi döneminde yükselen bu trend, zirvedeki yerini sonraki dönemlerde de bırakmadı. Ağırlıklı olarak da öğrenciler, tüm gün çalışanlar ve ev konforundan uzaklaşmak istemeyenler eve yemek sipariş etmeyi tercih eder.

Bu nedenle online yemek siparişi alabileceğiniz bir mobil uygulamayı müşterilerinizin kullanımına sunabilirsiniz. Ayrıca geniş kitlelere hitap etmenizi sağlayabilecek online yemek sipariş platformlarına da dahil olmayı ihmal etmeyin.

Karma ve Ek Satış Yapın

Karma ve Ek Satış Yapın


Karma ve ek satış yapmak, zincir restoranlarla özdeşlemiş pazarlama stratejisi olmasına rağmen siz de restoranınızda bu yöntemi uygulayabilirsiniz. Tabii bu yöntemi uygulamak için sipariş esnasında belirli bir ücret karşılığında porsiyon büyütmeyi teklif etmeniz gerekmiyor.

Ek satış için menünüzde, yiyeceklerin farklı porsiyon seçeneklerine yer verin. Fiyatlandırma yaparken de porsiyon büyüdükçe birim fiyatın düştüğünden emin olun.

Daha çok “menü” olarak bilinen karma satış da restorana müşteri çekme amacıyla kullanılabilecek bir yöntem. Genellikle ana yemek, atıştırmalık, tatlı ve içecek şeklinde oluşan menülerden oluşturabilirsiniz. Böylece müşteriniz birçok lezzeti bir arada tatma fırsatı sayesinde restoranınızı tercih eder. Ayrıca bu yöntem dahilinde satış oranı az olan yiyecekleri menüye ekleyerek bu lezzetlerin de satışlarını artırmak mümkündür.

Ödeme Sürecini Hızlandırın

Restoranlarda hızlı servis, her müşterinin başlıca beklentisidir. Fakat gözden kaçan detay, müşterilerin ödeme işlemini de hızlıca tamamlama isteğidir. Müşterileriniz kasada ya da hesap masaya gelirken uzun süre beklemek istemez. Çünkü ödeme anı, müşterilerinizin restorandan çıkıp hayatlarına devam edecekleri andır. Bu nedenle ödeme sırasında zaman kaybetmek olumsuz bir deneyim yaşatır.

Ödeme sürecini hızlandırmak için öncelikle bu iş ile ilgilenen sabit bir personeliniz olmalı. Farklı işlerle ilgilenen personellerinize, ek görev olarak kasada durma görevi vermeyin. Kasa ve hesap işlemleri için ayrıca bir personel görevlendirin.

Süreci hızlandıracak bir başka tüyo da ödeme yöntemlerini çoğaltmak. Kart, nakit, mobil, temassız ve QR gibi tüm ödeme yöntemlerini kabul edebileceğiniz bir ekosistem kurmalısınız. Restoranınızda tercih edeceğiniz ödeme cihazlarını da buna göre seçmelisiniz.

Yemek Kartı ile Ödeme Kabul Edin

Yemek Kartı ile Ödeme Kabul Edin


Restoran sahiplerinin “Restoranlara müşteri çekmek için neler yapmalıyız?” gibi sorularına sıkça verilen cevaplardan biri olan yemek kartları, işverenler tarafından sağlanan yemek desteğinin bir karta yüklenerek verilmesi uygulamasıdır. Bu uygulamada restoranınıza fayda sağlayacak detay, yemek kartının gıda dışında bir harcama için kullanılmıyor olması.

Yemek kartına sahip bir potansiyel müşteri, nakit parayla ödeme yapmak durumunda kalacağı restoranları tercih etmez. Kart içindeki bakiyeyi kullanarak ek ödeme yapmayacağı mekanlara yönelir. Dolayısıyla yemek kartı ile ödeme almanız hâlinde büyük bir potansiyel müşteri kitlesine ulaşmış olursunuz.

Yemek kartı kullanan kişileri restoranınıza çekmek için ise üye iş yeri olmanız gerekiyor. Üye iş yeri olacağınız yemek kartı firmasını da doğru seçmelisniz. Bu noktada en uygun seçeneklerden biri ise hiç kuşkusuz TokenFlex.

Token Finansal Teknolojiler tarafından hizmete sunulan dijital yemek kartı TokenFlex hem Koç Holding güvencesi altındadır hem de on binlerce kullanıcısıyla yaygın bir kullanım ağına sahiptir. Ayrıca üye iş yerlerine özel uygulaması sayesinde her yerde mobil cihaz ile ödeme alma imkânı sunar. QR ile hızlı ve temassız ödeme de kabul edebileceğiniz için ödeme sürecini hızlandırabilir, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz. TokenFlex üye iş yeri başvurusu yaparak yemek kartı ile ödeme alabilir, restoranınıza daha fazla müşteri çekebilirsiniz.

TokenFlex Uzman Yazarları

Yazar Avatarı

TokenFlex, Türkiye'nin ilk tamamen dijital yemek kartı olarak 2022 yılında Koç Holding iştiraki Token Finansal Teknolojiler tarafından geliştirilmiştir. TokenFlex uzman yazarları, işletme sahipleri, girişimciler, insan kaynakları yöneticileri ve her zaman yeniyi yakalamak isteyen bütün kurumsal liderler için uzmanlıklarını kullanarak en doğru ve en güncel bilgileri derler. Gıda sektörü, vergi mevzuatı, işletme yönetimi, insan kaynakları, finansal yönetim, pazarlama ve çevresel sürdürülebilirlik gibi geniş bir alanı kapsayan konularda güvenilir kaynak analizi yapar ve bu bilgileri sizler için kaleme alır.